گروه کامپیوتر فنی و حرفه ای شهرستانهای استان تهران

هر که دنیا خواهد ،دانش آموزد و هر که آخرت خواهد در عمل کوشد. (ابن سینا)

 برای نرم افزار های آزمون ساز می توان مزایای زیر را ذکر نمود :

 

1- عدم نیاز به تصحیح برگه در آزمونهای کلاسی ( اکثر همکاران با تصحیح برگه مشکل دارند!)

2 - امکان ایجاد بانک سوال برای هر درس به شکل الکترونیکی

3 - امکان طرح سوال به شکل تصادفی از بانک سوال موجود .

4- یادگیری و به کارگیری آسان توسط دبیر مربوطه

5- امکان ایجاد محدویت زمانی برای پاسخ

6 - عدم نیاز به صرف انرژی بیش از حد توسط دبیر مربوطه

7- دادن نقش راهنمای آموزشی به معلم که در روشهای نوین آموزشی مد نظر است ( عدم وابستگی بیش از حد به معلم)

8- امکان به روز رسانی و تغییر بانک سوال با تغییر سرفصلها

9 - امکان تنوع سوال ( چهار گزینه ای - جور کردنی - درست نادرست و   ......)

10 - امکان آشنایی دبیران و طراح سوالهایی که کمتر با تنوع سوال و حیطه های مختلف یادگیری و آزمونهای استاندارد آشنا هستند.

11- امکان استفاده از روش تمرین و تکرار و یادگیری در حد تسلط در دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند .

12- امکان ذخیره ی هزاران سوال از این نوع به شکل فایل اجرایی بدون نصب نرم افزاری خاص برای اجرا

13- امکان تبدیل فایل PDF  به آزمون با صرف اندکی وقت ( چون این نرم افزار ها معمولاً با فونت فارسی مشکل دارند ، اما از PDF  به راحتی قابل تبدیل است .)

14 - امکان به اشتراک گذاری این فایلها بین همکاران

 

با توجه به این مزایا از همکاران تقاضا دارم نظر خود را راجع به برقراری این کارگاه با من در میان بگذارند.

 

 


 

 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام و احترام

در تابستان سال جاری اینجانب برای طرح نمونه  سوالات نهایی کاردانش در یک هنرستان غیر انتفاعی  از نرم افزار های آزمون ساز استفاده کردم و انواع سوالهای چهار گزینه ای ، جای خالی ، جور کردنی و صحیح و غلط را با این نرم افزار طرح کردم و در اختیار دانش آموزان  مدرسه قرار دادم.

این آزمونها نتایج بسیار خوبی در عملکرد و وضعیت درسی آن دانش آموزان داشت و تقریباً همه ی دانش آموزانی که به شکل مستمر از این آزمونها استفاده می کردند ، با توجه به ضعف درسی که داشتند و قبولی آنها غیر منتظره به نظر می رسید ، قبول شدند.

احتمالاً استفاده از این نرم افزار در رشته های فنی و حرفه ای ( و حتی دروس عمومی) نیز نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

 با توجه به نکات و تجربه  فوق از همکاران رشته ی کامپیوتر ، تقاضا دارم نظر خود را راجع به برقرار ی این کارگاه  در قسمت نظر به این مطلب ثبت نمایند.

با تشکر - آهنگری ( سرگروه کامپیوتر - فنی و حرفه ای)


 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام و احترام خدمت همکاران عزیز

به اطلاع می رساند ، اولین همایش سرگروههای مناطق در 9 آبان ماه  در محل شهر ری - کانون سمیه برگزار خواهد شد.

انشاءالله برنامه های عملیاتی امسال و نظرات همکاران محترم در این جلسه مورد بحث و بررسی  قرار خواهد گرفت.

آهنگری- سرگروه کامپیوتر

 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام  و احترام

با توجه به برگزاری جلسه ی سرگروههای اداره کل در سازمان ، با توجه به بخشنامه ی جدید ، استفاده از روپوش سفید در کارگاهها توسط هنرجویان ضروری می باشد.

مناسب به نظر می رسد همکاران سرگروه در بازدیدها  این مورد را در نظر داشته باشند و همکاران        هنر اموز نیز به نحوی این مورد را با مدیر هنرستان خود در میان بگذارند .

 

آهنگری

 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام و احترام

فايلهاي كتابهاي فني و حرفه اي و جديد التاليف در سايت زير قرار دارد ( كه متعلق به گروههاي شهر تهران مي باشد.) لازم به ذكر است كه كتابهاي جديد با توجه به در دسترس نبودن خود كتاب در بعضي مناطق مكرراً درخواست شده بود .( مخصوصاً كتاب سخت افزار چاپ 91)

 http://gcftehran.blogsky.com 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با سلام خدمت همكاران عزيز

سال جديد تحصيلي را خدمت دوستان و همكاران شهرستانهاي تهران تبريك عرض نموده و آرزوي سالي پر از انرژي ، فعاليت و نشاط و موفقيت را دارم.

 انشاءالله سال جاري با تعامل سازنده بين همكاران و گروه آموزشي ، در جهت بهبود مسائل آموزشي و كاهش مشكلات گامي كوچك برداريم.

 ضمناً اينجانب روزهاي سه شنبه در اداره ي ناحيه 2 ري حضور دارم.

 تلفن اداره : 55902082

داخلي 311

با تشكر - محمد مهدي آهنگري ( سرگروه اداره كل رشته ي كامپيوتر - فني و حرفه اي)

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روز و هفته ی گرامیداشت معلم را خدمت همکاران عزیز تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت و سربلندی و سرافرازی را برای همکاران دارم و شعری زیبا  از مجتبی کاشانی را تقدیم دوستان می کنم :

معلمی فقط شغل نیست ، عشق است ،

عشق به آموختن ، یاد دادن ، پرورش دادن و ساختن  انسانهای توانا ، معلمان عاشق هم فراوانند که مدرسه ی عشق را می سازند .

آیا به راستی همه ی مدارس ما مدرسه ی عشق است ؟!

به امید روزی که این چنین باشد .

محمد مهدی آهنگری

========================================

مدرسه عشق


در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای می سازیم
                                   كه در آن همواره اول صبح                                           
به زبانی ساده
مهر تدریس كنند،
و بگویند خدا
خالق زیبایی
و سراینده عشق
آفریننده ماست.
مهربانیست كه ما را به نكویی
دانایی
زیبایی
و به خود می خواند
جنتی دارد نزدیك، زیبا و بزرگ
دوزخی دارد- به گمانم
كوچك و بعید
در پی سودا نیست
كه ببخشد ما را
و بفهماندمان،
ترس ما بیرون از دایره رحمت اوست

در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای می سازیم
كه خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس كنند

لای انگشت كسی
قلمی نگذارند
و نخوانند كسی را حیوان
و نگویند كسی را كودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بكند
و به جز ایمانش
هیچكس چیزی را حفظ نباید بكند
مغزها پرنشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
كه به جای مغز، دلها را تسخیر كند.
از كتاب تاریخ
جنگ را بردارند
در كلاس انشاء
هر كسی حرف دلش را بزند
«غیرممكن» را از خاطره ها محو كنند
تا، كسی بعد از این
باز همواره نگوید: «هرگز»
و به آسانی همرنگ جماعت نشود.

زنگ نقاشی تكرار شود
رنگ را در پائیز تعلیم دهند
قطره را در باران
موج را در ساحل
زندگی را در رفتن و برگشتن
از قله كوه
و عبادت را در خدمت خلق
كار را در كندو
و طبیعت را در جنگل و دشت.
مشق شب این باشد
كه شبی چندین بار
همه تكرار كنیم:
عدل
آزادی
قانون
شادی...
امتحانی بشود
كه بسنجد ما را
تا بفهمند چقدر
عاشق و آگه و آدم شده ایم
در مجالی كه برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای می سازیم
كه در آن آخر وقت
به زبانی ساده
شعر تدریس كنند
و بگویند كه تا فردا صبح
خالق عشق نگهدار شما.

 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 همکاران تقاضا می شود که  اگر در زمینه ی افزایش انگیزه ی دانش آموزان و محتوای کتب بالاخص برنامه سازی (1) پیشنهاد ، گزارش و یا تحقیقی دارند به اینجانب ارسال نمایند . ( از همکارانی که در این زمینه مطالب مفیدی ارسال نمایند،  تقدیر خواهد شد .)

با تشکر - آهنگری

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با  سلام و  احترام

از سرگروههای محترم خواهشمندم گزارش عملکرد خود را طبق فرم به اینجانب تا تاریخ 20/2/91  به اینجانب در قالب سی دی  ارسال فرمایند . با توجه به تاکید سازمان مبنی بر مستندات ، امتیاز بندی با مستندات مانند گزارش بازدید ، عکس ، فعالیتهای مستند انجام شده و ... انجام خواهد شد .

فرم قبلاً و در ابتدای سال در وبلاگ قرار گرفته بود که بعضی از بندهای آن مختصر تغییراتی  کرده که دوباره در  لینک زیر قرار می دهم . ( لینک بررسی شد و مشکلی برای دانلود ندارد! )

 ضمناً خواهشمندم یک عکس پرسنلی و آدرس وبلاگ خود را در سی دی داشته باشید .

http://p30upload.com/download.php?filename=1335769196_arzyabi.pdf

 

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

براساس مباني نظري روشهای فعال تدریس مي توان گفت تدريس فعال،تدريسي است كه در آن رخدادهاي آموزشي به صورت تعاملهاي علمي،عاطفي واجتماعي اتفاق مي افتد.درتدريس فعال وتعاملي علاوه برتوجه به كسب اطلاعات ومهارتها،به فرايند تفكر واهداف اجتماعي آموزش تاكيد فراوان شده است.نظريه پردازان تدريس تعاملي براين باورند كه كه مهارتهاي مهم زندگي از طريق تجارب تعاملي تقويت مي شود.دراين بخش به برخي از ويژگي هاي روشهاي تدريس فعال كه ضرورت استفاده از اين روشها را نمايان مي سازند اشاره مي گردد:

1- در روشهاي فعال تدريس يادگيري عبارت است از تغييرات تجربه بر اثر رفتار يادگيرنده و كسب ساخت جديدي از عمليات ذهني . در اين روشهايادگيري تابع تحول ذهني كودك است.و تحول رواني توضيح دهنده يادگيري است .(كريمی،1373)

2- يادگيري در روشهاي فعال تدريس بر پايه اكتشاف و استقرار است . ولذا در اين روشها چگونه يادگرفتن مهم تر از چه چيز يادگرفتن است .در روشهاي تعاملي دانش آموزان روش يادگرفتن را نيز ياد مي گيرند.

3- ماهيت يادگيري، تعاملي است خلاق كه بدون وقفه بين دانش آموز وموقعيت آموزشي در جريان است .همان طور كه پياژه نشان داد،بيش تر آموخته هاي مهم ما حاصل تعامل باديگران است. درروشهاي فعال تدريس آنچه دانش آموزان انجام مي دهد ، سبب يادگيري مي شود. يادگيــرنده بر اثر تاثـير خود بر محيــط وواكنش فعال در برابر عمل محيط به پيـشرفت دست مي يابد .

4- معلمان فعاليتهاي يادگيري از طريق تعاملي را به گونه اي سازمان مي دهند كه دانش آموزان حقيقتا به يكديگر وابسته باشندوهيچ يك از اعضاء گروه نمي تواند موفق شود مگر اين كه تمام اعضاءموفق شوند. شعار كلاس تعاملي وهمياري اين است: يا همه نجات مي يابيم يا همه غرق مي شويم.(اليس و والن،1379)لذا در اين روشها جنبه هاي منفي رقابت دانش آموزان از بين مي رود.

5- يادگيري واقعي در اين روشها عبارت است از فرايند تغيير دادن ادراكات جديد براي همخوان كردن آنها با ساختهاي شناختي فعلي از يك سو و تغيير دادن ساختهاي شناختي براي همخوان كردن آن با ادراكات جديد .

6- يادگيرنده منبع اصلي تحول خويشتن است .يادگيري فعاليتي است كه از فراگيرنده سر مي زند و دايما در حال تحول است . ولذا يادگيرنده هم تجربه را تغيير مي دهد و هم خود را براساس تجربه تغيير مي دهد .

7- فرايند يادگيري در زمان انجام دادن فعاليت دانش آموزان فرايندي خودگردان ، خودفرمان ، خودنظم جو و خودرهبر است.

8- در روشهاي فعال تدريس يادگيري از ثبات وپايداري بيشتري برخوردار است. دانش آموزان اغلب در سطوح بالاترحيطه شناختي درگير مي شوند.و اكتسابات يادگيرنده در عمق حيطه هاي عاطفي و رفتاري نيز رسوخ مي كند .ديويد جانسون(1989) معتقد است: وقتي آنچه را فرامي گيريد براي ديگري توضيح دهيد يادگيري شما بسيار بيشتر از زماني است كه يادگيري فقط از طريق گوش كردن يا خواندن چيزي به تنهايي انجام مي شود.

9- در تدريس تعاملي بيشتر بر انتخاب آزاد معيارهاوارزشها براي رسيدن به حقايق علمي-اجتماعي براساس فعاليتي مردم سالارانه تاكيد مي شود.لذا سه اصل آزادي،مسئوليت وانتخاب نقش اساسي در اين روشها بازي مي كنند.(شعبانی،1382)

10- در تدريس فعال وتعاملي هدف كسب حقايق علمي از طريق تحقيق،تفكر،مباحثه واستدلال منطقي،اصلاح وتقويت درك وفهم مهارتهاي تفكر است.روشهاي تعاملي فرصت مناسبي براي يادگيرنده ها ايجاد مي كنند،تا بتوانند بر تجربه هاي خود،بازتاب داشته باشند ودرنتيجه،قادر شوند تا تضادهاي بين فهم ودرك هاي موجود خود را با تجربه هاي جديد،حل كنند وفهم و درك هاي بديل را در نظر بگيرند.(لانيال لاكروكس،1383)

11- روشهاي تدريس فعال به اصلاح وتقويت مهارتهاي همكاري واحترام به انديشه هاي ديگران،پرورش تفكر انتقادي وتحمل انديشه هاي مخالف منتهي مي گردد.وقتي دانش آموزان با ويژگي هاي مختلف در يك گروه كاري براي يك هدف مشترك كار ميكنند،آنها نسبت به يكديگر علاقه واحترام پيدا مي كنند.يادگيري از طريق همياري از سويي باعث افزايش پذيرش اجتماعي افراد مي شود وازسوي ديگر روابط دوستانه بين دانش آموزان را افزايش مي دهد.(رابرت سالوين،1990)

12- يادگيري از طريق روش فعال در پرورش اعتماد به نفس دانش آموزان بسيار موثر است. دانش آموزان موفقيت ها وحمايت را در گروه تجربه مي كنندوزماني كه دانش آموزان ديگر از آنها سئوال مي پرسند وبه مشاركت آنها احتياج دارند خود را با ارزش احساس مي كنند.

13-همكوشي بوجود آمده در منظومه هاي مبتني بر تشريك مساعي وتعامل بيش از محيط هاي مبتني بر رقابت وفردگرايي ايجاد انگيزش مي كند.دانش آموزان در اين روشها به منظور رضايت دروني فعال شده وكمتر به مشوق هاي معلمان وابسته مي شوند.

14- مهارتهاي مهم زندگي نظير صحبت كردن،گوش دادن،استدلال،وحل مساله از طريق تجارب تعاملي تقويت مي شود. اگر ما براي مهارتهاي اجتماعي لازم،براي يادگيري وكار موثر ومفيد با ديگران ارزش قائل هستيم،بايداز طريق روشهاي تعاملي اين مهارتهاي اجتماعي را آموزش دهيم وانگيزه استفاده از اين مهارتها را ايجاد كنيم.

15- حاصل مطالعات پژوهشي بسياري نشانگر اين امر است كه يادگيري از طريق همياري نسبت به يادگيري انفرادي ويا رقابتي در افزايش موفقيت هاي تحصيلي كودكان به همراه رشد ادراك آنها موثرتر بوده است.(ديويد جانسون،1989)درمقايسه با روش تدريس مستقيم،روش فراگيري از راه همياري كمك موثري در بالا بردن درصد موفقيت دانش آموز وبخصوص بالابردن نمرات امتحان دارد.(كامياب،1374)

16- از نظر دانش آموزان معلمي كه از شيوه هاي يادگيري از طريق همياري در آموزش استفاده مي كند منصف تر از معلمي است كه از اين شيوه ها استفاده نمي كند. واين معلم را بيش تر دوست دارند.همچنين وقتي معلم از گروه هاي هميار استفاده مي كند مدرسه را بيش تر دوست دارند.(ديويد جانسون،1988)

17-استفاده اسلوب مند ومكرر از روش گروه هاي كوچك تاثير مثبت عميق بر فضاي كلاس دارد،كلاس تبديل به جامعه اي از يادگيرندگان مي شود كه به صورت فعال باهم كار مي كنند تا دانش،صلاحيت ولذت افراد را بالا ببرند.(نيل ديويدسون،1990)

علاوه براين ويژگيها به دهها مورد ديگر نيزمي توان اشاره نمود.كه به منظور جلوگيري از اطاله كلام از ذكر آنها اجتناب مي گردد.روشهاي تدريس فعال وتعاملي بر رشد آگاهي هاي مربوط به فرايند مردم سالاري و برخي مهارتهاي شناختي از قبيل تفكر و تحليل ارزشها تاكيد دارند . تا امكان مشاركت در رفتارهاي مردم سالارانه رافراهم كنند. در اين روشها سه وجه پويا و فعال كاوش ، وحدت بخشيدن و تعالي در مركز ثقل فعاليتها قرار دارند . و از تعامل اين سه وجه دانش آموزان در يك فرايند فعال فكري به دانش و معرفت همراه با تعالي و ارزش مي رسند. در چنين الگويي، يادگيري يك فرايند تعاملي بين دانش آموزان و محيط با غوطه ور شدن در تضادها و مسائل معما گونه است كلاس درس معمولا منعكس كننده كثرت گرايي ، و بررسي آزادانه مسائل و مناظره و مباحثه درباره تضادهاي گوناگون موجود است .

امید است کلیه همکاران محترم ومعلمان گرامی بتوانندبا بکارگیری روشهای فعال تدریس به دانش آموزان یاد دهند که چگونه یاد بگیرند.تا از این طریق موجبات فعال شدن دانش آموزان را فراهم نمایند.

نویسنده: سرگروه کامپیوتر فنی و حرفه ای - آجورلو ׀ تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 15 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , computergroup.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com